シリーズは3部作で構成され、1992年、1993年、1994年で完結しました。
今回は、前回の物語の続きで、漠然と働いていた人間が、精神の安住(癒し)を求めた結果、幼少の精神世界へと向かってしまったという空間を作りました。
天井の四隅に付けられた篭から、サラリーマンの手が出ていて、自らこの小さな場所に身をいれ、肉体の痛みよりも精神の解放を求める人間達を表しています。
天井のコーナーは、現実の限界と天界への思いを現しています。
床には、3Cmのウレタンゴムの上にベイビーパウダーがまいてあり、甘い香りとふわふわした歩き心地と眠りへと誘うオルゴールの音が会場に流されていた。
|
|
As a sequel of the Part 1 . I created a space to represent
the mind of people who
became tired of working aimlessly, pursued spiritual healing and end up
yearning
for their childhood.
At each corner of the ceiling, there were small cages from which arms
of office
workers were stretched out denoting the state of their mind to look for
the freedom
of spirit from such physical confinements. They also symbolized the limitation
of
the real world and people's longing for the heavens.
The floor was covered with urethane rubber and then sprinkled with baby
powder
in order to lull the viewers to sleep with its soft feeling under the
feet and the sweet smell of the powder along with the sound of a music
box.
|